Waar kunnen we je mee helpen?

Veelgestelde vragen

Voor de aankoop

Jazeker. Je kunt onbeperkt telefoons of tablets aansluiten op Smart Home Beveiliging. Wel adviseren we voor elke telefoon / tablet een eigen account aan te maken.

Jazeker! Je ontvangt dan alleen geen melding. Verder werken de producten nog volledig lokaal.

Alle sensoren en producten zijn draadloos en werken op batterijen. Wij verkopen camera’s draadloos of met bekabeling.

Jazeker. Meer informatie en het regelen van de aanvraag vindt u op de installatie pagina.

Jazeker! Al onze producten werken ook in combinatie met huisdieren.

Na de aankoop

Download onze app op de telefoon / tablet die je op Smart Home Beveiliging wilt aansluiten en maak een nieuw account aan. Als deze telefoon of tablet zich in hetzelfde wifi netwerk bevindt als het Smart Home Beveiliging systeem dan verschijnt de melding ““ontdek een apparaat”. Druk op de melding en kies voor het + logo. Vervolgens kun je het apparaat een naam geven en het wachtwoord invoeren. Kies voor opslaan en Smart Home Beveiliging is toegevoegd op de nieuwe telefoon.

Zie je de melding niet of wil je liever handmatig koppelen?
Druk op het + logo in het startscherm naar mijn apparaten > Online apparaat toevoegen > Vul het apparaat ID in (deze vind u bovenaan bij de instellingen van het apparaat dat al is geïnstalleerd op de andere telefoon) > Geef een naam aan het apparaat > Vul het wachtwoord in voor het apparaat en druk op opslaan.

1. Controleer waar de melding precies vandaan komt
Op het startscherm in onze app zie je onder het menu item “bericht” een logboek van de alarmmeldingen. Hier kun je zien bij welk apparaat en welke melding er op welke tijd is afgegaan. Hier kunnen we vaststellen waar de valse melding precies vandaan komt.

Komt de melding uit de camera en is het een bewegingsdetectie? Dan kun je de bewegingsdetectie minder gevoelig instellen of uitschakelen onder instellingen > Alarm instellingen.

Komt de melding uit de camera en is het een infrarood detectie? Dan is er (lichaam) warmte geconstateerd. U kunt de infrarood detectie uitschakelen bij instellingen > Alarm instellingen.

Komt de melding uit een sensor zoals deur/raam sensor, losse bewegingssensor of rookmelder? Controleer de positie van de sensor en waardoor de sensor (eventueel) af zou kunnen gaan. We kunnen u helpen de oorzaak op te sporen indien u een foto van de sensor en de omgeving opstuurt.

2. Bewegingsdetectie vanuit de camera.
De standaard bewegingsdetectie van de Smart Home Beveiliging Camera staat op een hoge gevoeligheid ingesteld. De camera reageert daardoor sneller op bewegingen, reflectie, lichtinval of andere triggers. Door de bewegingsdetectie minder gevoelig in te stellen voorkom je eventuele valse meldingen. Dit kun je  instellen door in de Smart Home Beveiliging app te gaan naar Instellingen (van de camera) > Alarm instellingen > Bewegingsdetectie. Onder bewegingsdetectie ziet u een schuifbalk die je kunt aanpassen. Hoe meer rechts de schuifbalk ingesteld staat, hoe hoger de gevoeligheid van de bewegingsdetectie. Ook kun je ervoor kiezen om de bewegingsdetectie uit te schakelen en de infrarooddetectie alleen in te schakelen. Dit zorgt ervoor dat het alarm niet meer af kan gaan bij schaduw, reflectie of lichtinval maar alleen bij lichaamswarmte (personen).

3. Normale sensor en speciale sensor
In onze app wordt onderscheidt gemaakt tussen sensor en speciale sensor. Een speciale sensor is een sensor die altijd alarm kan geven ook als de beveiliging niet ingeschakeld is (bijvoorbeeld een rookmelder). Let goed op dat de beveiligingssensoren toegevoegd zijn onder de normale sensoren en niet de speciale sensoren.

De camera dient een verbindingstoon af te geven om de verbinding tot stand te brengen. Zorg dat je telefoon met een 2.4ghz wifi is verbonden en reset via deze handleiding de camera als deze geen verbindingstoon afgeeft. Volg de stappen op uw mobiele telefoon en zorg ervoor dat uw telefoon vlakbij de camera bevindt als de camera en de telefoon beiden een verbindingstoon afgeven.

Deze melding betekent dat de internetsnelheid of stabiliteit niet genoeg is om beelden van de camera of slimme deurbel op uw smartphone of tablet te kunnen laten zien. Dit komt wel eens voor als je bijvoorbeeld een minder goede internetverbinding op uw telefoon heeft in een bepaald gebied. Het live meekijken is een videostream, hiervoor is een goede / stabiele internetverbinding aan beide kanten nodig.

Dit probleem kun je in veel gevallen oplossen door:

  • Alle apparaten te ”vernieuwen”. Op het startscherm van de Smart Home Beveiliging app, swipe van boven naar beneden en laat dan los om opnieuw verbinding te maken.
  • De weergave van het beeld van HD naar SD of LD kwaliteit te schakelen bij de systeem instellingen. SD of LD beeldkwaliteit heeft namelijk een minder snelle internetverbinding nodig.
  • De smart home beveiliging app opnieuw opstarten door in de app naar “mijn” te gaan en te kiezen voor “afsluiten”. Vervolgens start u de app opnieuw op.
  • De internetverbinding optimaliseren op de locatie van uw smartphone / tablet of de locatie waar u smart home beveiligingssysteem is aangesloten. Houdt hiermee bijvoorbeeld dat bepaalde openbare wifi netwerken traag kunnen zijn.

Controleer de volgende instellingen:

  • Bij alarm instellingen in de Smart Home Beveiliging app staat ‘ontvang een alarm’ aan.
  • U heeft de app toestemming gegeven dat de Smart Home Beveiliging app meldingen mag versturen.
  • Indien u meerdere telefoon / tablets gebruikt heeft u voor elk apparaat een eigen account

Indien u Android gebruikt kan het zijn dat u een extra instelling moet toepassen om altijd geforceerd meldingen te ontvangen. Je kunt kiezen voor instellingen > apparaatonderhoud > batterijverbruik > niet-gecontroleerde apps (onderaan) > Apps toevoegen > Smart Home Beveiliging. De app zal dan altijd meldingen versturen, ook als Android een energiebesparende modus heeft.

Contact

Heeft u vragen? Hulp of advies nodig?
We staan klaar voor u per telefoon, mail, chat en social media.

Smart Home Beveiliging is een onderdeel van TB Services B.V.
Schelphoek 200
1813SE Alkmaar

Postadres:
Postbus 111
1800 AC ALKMAAR

E-mail : info@smarthomebeveiliging.nl
Telefoon : +31 85 782 2929
(Bereikbaar op werkdagen van 9.00-17.00 uur)

KVK : 68153708
BTW : NL857323428B01
IBAN : NL52INGB0006705858