Veelgestelde vragen

Voor de aankoop

Jazeker. Je kunt onbeperkt telefoons of tablets aansluiten op Smart Home Beveiliging. Wel adviseren we voor elke telefoon / tablet een eigen account aan te maken.

Jazeker! Je ontvangt dan alleen geen melding. Verder werken de producten nog volledig lokaal.

Alle sensoren en producten zijn draadloos en werken op batterijen. Wij verkopen camera’s draadloos of met bekabeling.

Jazeker. Meer informatie en het regelen van de aanvraag vindt u op de installatie pagina.

Jazeker! Al onze producten werken ook in combinatie met huisdieren.

Na de aankoop

SMART LIFE APP

Ga naar de instellingen van het product welke je wilt delen (rechtsboven aan).
Kies voor Toestel Delen
Kies voor Voeg delen toe
(niet aanwezig?  Kies voor “ga naar familielid toevoegen”)
Vul de gegevens in van diegene waarmee je het apparaat wilt delen.
Druk op Doorgaan
Het apparaat verschijnt vanzelf in de app bij het andere account!

De camera dient een lampje af te geven om de verbinding tot stand te brengen. Zorg dat je telefoon met een 2.4ghz wifi is verbonden en reset via deze handleiding de camera als deze geen lampje afgeeft. Volg de stappen op uw mobiele telefoon en zorg ervoor dat uw telefoon vlakbij de router bevindt als de camera contact probeert te maken.

Deze melding betekent dat de internetsnelheid of stabiliteit niet genoeg is om beelden van de camera of slimme deurbel op uw smartphone of tablet te kunnen laten zien. Dit komt wel eens voor als je bijvoorbeeld een minder goede internetverbinding op uw telefoon heeft in een bepaald gebied. Het live meekijken is een videostream, hiervoor is een goede / stabiele internetverbinding aan beide kanten nodig. De melding netwerkfout kan betekenen dat dat er geen internetsignaal aanwezig is op uw camera of op uw Smartphone / Tablet. Controleer uw internetverbinding bij de camera en op uw Smartphone / tablet.

Dit probleem kun je in veel gevallen oplossen door:

  • De internetverbinding optimaliseren op de locatie van uw smartphone / tablet of de locatie waar u smart home beveiligingssysteem is aangesloten. Zorg voor een goede en snelle wifi verbinding op locatie van het apparaat. Houdt hiermee bijvoorbeeld dat bepaalde openbare wifi netwerken traag kunnen zijn. Gebruik hiervoor onze wifi versterker. 
  • Alle apparaten te ”vernieuwen”. Op het startscherm van de app, swipe van boven naar beneden en laat dan los om opnieuw verbinding te maken.
  • De weergave van het beeld van HD naar SD of LD kwaliteit te schakelen. Dit kan bij het live meekijken scherm door op HD of standaard te drukken. SD of LD beeldkwaliteit heeft namelijk een minder snelle internetverbinding nodig.

Sluit de volgende zaken uit. Houdt er rekening mee dat het batterijpercentage in de app niet altijd correspondeert met het daadwerkelijke percentage overeenkomt. De accu van de kan sneller leeg gaan bij :

  • Meldingen. Elke keer als Doorguard of Outdoor eye een persoon detecteert komt de camera uit zijn ‘slaap modus’. Hoe vaker de camera een melding stuurt, hoe sneller de batterij leeg kan gaan. meldingen. Dit geldt dus ook voor aanbellers en meekijken.
  • Opladen via een USB aansluiting. Een USB aansluiting heeft een lage kracht. We adviseren alleen op te laden via een oplader in het stopcontact.
  • Kleine oplaadmomenten. De Outdoor eye accu en de Doorguard werken het beste bij een volledige oplading en als u deze volledig leeg laat lopen. Een volledige oplading duurt 5 uur.
  • Live meekijken. Als u vaker Live meekijkt zal de accu sneller leeg gaan.
  • Bekijk of allebei de batterijen werken. Laad de batterijen volledig op en verwijder 1 batterij van de Doorguard. De Doorguard hoort dan nog te blijven werken. Test of beide batterijen zo werken. Zo niet, bekijk of er nog eventuele lijmresten opzitten en of de batterijen goed zijn geplaatst.

We adviseren om de volgende zaken na te lopen:

– Verwijder de batterijen van de deurbel en controleer of alle beschermingen / omhulsels eraf zijn. Controleer de zijkanten goed en kijk of alle bescherming  (plastic, folie, lijm etc) hiervan verwijderd is. Zorg er ook voor dat eventuele lijmresten van het plastic volledig aan de zijkanten van de batterijen zijn verwijderd. Deze zijn bevestigd bij het + en – teken van de batterijen.
– Controleer of de springveren goed contact maken en plaatst de batterijen terug in de deurbel.
– Onder de instellingen > Instellingen voor energiebeheer kunt u controleren of de deurbel wordt opgeladen of dat de deurbel gebruik maakt van de batterij.

Mocht u na het verwijderen en controleren van de batterijen nog steeds problemen ondervinden neem dan > contact met ons op. 

Klantenservice

Altijd een stap extra

Heb je vragen? Hulp of advies nodig?
We staan klaar voor je per mail, chat en social media.

Smart Home Beveiliging is een onderdeel van TB Services B.V.
Laat 49
1811EB Alkmaar

Postadres:
Papland 16
4206CL Gorinchem

E-mail : info@smarthomebeveiliging.nl
KVK : 68153708
BTW : 857323428B01
IBAN : NL52INGB0006705858