✔ Slimme beveiliging   ✔ Niet goed, geld terug   ✔ Snelle levering   ✔ Klanten geven ons een 8,5!
support2019-09-13T09:26:03+01:00

Handleidingen & Apps

Veelgestelde vragen

SMART LIFE APP

Ga naar de instellingen van het product welke je wilt delen (rechtsboven aan).
Kies voor Toestel Delen
Kies voor Voeg delen toe
(niet aanwezig?  Kies voor “ga naar familielid toevoegen”)
Vul de gegevens in van diegene waarmee je het apparaat wilt delen.
Druk op Doorgaan
Het apparaat verschijnt vanzelf in de app bij het andere account!

SMART HOME BEVEILIGING APP
Voor optimale werking dient u per telefoon / tablet een account aan te maken, zo weet u zeker dat elk apparaat meldingen ontvangt wanneer dit zou moeten. Zodra u de Smart Home Beveiliging producten al heeft geïnstalleerd dan verschijnen de ingestelde camera’s, deurbellen en sensoren automatisch in de Smart Home Beveiliging app.

> Als u op het beginscherm van de Smart Home Beveiliging app zit ga dan naar Delen. Delen bevindt zich onder de live weergave en naast Afspelen en Instellingen.

> Kies de machtigingen die de andere gebruiker mag hebben en kies voor Bevestig

> Zorg dat de andere gebruiker de Smart Home Beveiliging app open heeft staan en voer het e-mailadres in van zijn/haar account. Kies daarna voor Delen.

> Kies weer voor Delen en kies daarna voor  De andere gebruiker krijgt nu een melding in de app en kan deze melding bevestigen.

De camera komt nu in de app te staan van de andere gebruiker! Aan de hand van de machtigingen wat u heeft gegeven, kan alles nu beheert worden!

1. Controleer waar de melding precies vandaan komt
Op het startscherm in onze app zie je onder het menu item “bericht” een logboek van de alarmmeldingen. Hier kun je zien bij welk apparaat en welke melding er op welke tijd is afgegaan. Hier kunnen we vaststellen waar de valse melding precies vandaan komt.

Komt de melding uit de camera en is het een bewegingsdetectie? Dan kun je de bewegingsdetectie minder gevoelig instellen of uitschakelen onder instellingen > Alarm instellingen.

Komt de melding uit de camera en is het een infrarood detectie? Dan is er (lichaam) warmte geconstateerd. U kunt de infrarood detectie uitschakelen bij instellingen > Alarm instellingen.

Komt de melding uit een sensor zoals deur/raam sensor, losse bewegingssensor of rookmelder? Controleer de positie van de sensor en waardoor de sensor (eventueel) af zou kunnen gaan. We kunnen u helpen de oorzaak op te sporen indien u een foto van de sensor en de omgeving opstuurt.

2. Bewegingsdetectie vanuit de camera.
De standaard bewegingsdetectie van de Smart Home Beveiliging Camera staat op een hoge gevoeligheid ingesteld. De camera reageert daardoor sneller op bewegingen, reflectie, lichtinval of andere triggers. Door de bewegingsdetectie minder gevoelig in te stellen voorkom je eventuele valse meldingen. Dit kun je  instellen door in de Smart Home Beveiliging app te gaan naar Instellingen (van de camera) > Alarm instellingen > Bewegingsdetectie. Onder bewegingsdetectie ziet u een schuifbalk die je kunt aanpassen. Hoe meer rechts de schuifbalk ingesteld staat, hoe hoger de gevoeligheid van de bewegingsdetectie. Ook kun je ervoor kiezen om de bewegingsdetectie uit te schakelen en de infrarooddetectie alleen in te schakelen. Dit zorgt ervoor dat het alarm niet meer af kan gaan bij schaduw, reflectie of lichtinval maar alleen bij lichaamswarmte (personen).

3. Normale sensor en speciale sensor
In onze app wordt onderscheidt gemaakt tussen sensor en speciale sensor. Een speciale sensor is een sensor die altijd alarm kan geven ook als de beveiliging niet ingeschakeld is (bijvoorbeeld een rookmelder). Let goed op dat de beveiligingssensoren toegevoegd zijn onder de normale sensoren en niet de speciale sensoren.

SMART HOME BEVEILIGING APP
De camera dient een verbindingstoon af te geven om de verbinding tot stand te brengen. Zorg dat je telefoon met een 2.4ghz wifi is verbonden en reset via deze handleiding de camera als deze geen verbindingstoon afgeeft. Volg de stappen op uw mobiele telefoon en zorg ervoor dat uw telefoon vlakbij de camera bevindt als de camera en de telefoon beiden een verbindingstoon afgeven. Krijg je een 2.4g / 5g wifi foutmelding? Bekijk dan deze informatie. 

SMART LIFE APP
Zorg ervoor dat je telefoon met wifi is verbonden. Volg de stappen uit de handleiding. Krijg je een 2.4g / 5g wifi foutmelding? Bekijk dan deze informatie.

De melding ‘netwerk te druk’ of ‘we bouwen aan een gecodeerd kanaal’ betekent dat de internetsnelheid of stabiliteit niet genoeg is om beelden van de camera of slimme deurbel op uw smartphone of tablet te kunnen laten zien. Dit komt wel eens voor als je bijvoorbeeld een minder goede internetverbinding op uw telefoon heeft in een bepaald gebied. Het live meekijken is een videostream, hiervoor is een goede / stabiele internetverbinding aan beide kanten nodig.

Dit probleem kun je in veel gevallen oplossen door:

  • Alle apparaten te ”vernieuwen”. Op het startscherm van de app, swipe van boven naar beneden en laat dan los om opnieuw verbinding te maken.
  • De weergave van het beeld van HD naar SD of LD kwaliteit te schakelen bij de instellingen. SD of LD beeldkwaliteit heeft namelijk een minder snelle internetverbinding nodig.
  • De app opnieuw opstarten. (Smart Home Beveiliging app naar “mijn” te gaan en te kiezen voor “afsluiten”, Smart Life app Instellingen > uitloggen. Vervolgens start u de app opnieuw op.
  • De internetverbinding optimaliseren op de locatie van uw smartphone / tablet of de locatie waar u smart home product is aangesloten. Houdt hiermee bijvoorbeeld dat bepaalde openbare wifi netwerken traag kunnen zijn.
  • Verbeter het wifi signaal door onze wifi versterker aan te schaffen.

FAQ

Camera offline / foutmelding ‘de bouw van een gecodeerd kanaal ontbreekt’, wat kan ik doen?2019-09-12T08:28:03+01:00

Dit betekent dat uw apparaat offline of uit staat. U kunt de AAN / UIT knop 5 seconden indrukken en controleren of er nog een lampje brand op het apparaat. Controleer de stroomtoevoer of batterijen. Het apparaat zou  na aanschakelen weer online moeten komen zodat u deze kunt benaderen via de app.
Indien dit niet het geval is kunt u het apparaat verwijderen uit de app, resetten en opnieuw aanmelden op de app.

Waar kan ik de gratis sd kaart vinden?2019-08-08T07:34:59+01:00

We hebben de gratis sd kaart al voor je geïnstalleerd. Deze zit dus al vooraf ingebouwd. Je kunt dit controleren in de app onder de memory card settings in de instellingen.

Hoe kan ik de Smart Led lampen Rood laten knipperen bij een alarm?2019-08-01T16:10:37+01:00

Automatische regels: Een echt slimme functie is dat Smart Led kan gebruikt worden bij automatische regels. Zo kun je de lampen rood laten knipperen bij een alarm of automatisch aan/ uit laten schakelen op basis van je locatie. Zo hoef je nooit meer zelf de lampen aan of uit te schakelen.

Lampen Rood laten knipperen bij een alarmmelding.

  • STAP 1 : Stel eerst een Scéne in met rode knipperende lampen. Vervolgens kunnen we die scene weer koppelen aan het alarm. Ga hiervoor naar Scene, kies een scene en bewerk deze door op het potlood icoon te drukken. Kies voor een rode kleur:
  • STAP 2 : Stel de scene verder in door op de menu knop (naast het potlood icoon) te drukken. Stel de snelheid in. Je zult zien dat de lamp gaat knipperen in de rode kleur. Sla de scene op door op back te drukken.
  • STAP 3: Ga in de Smart Life app naar het Smart menu onderaan.
    En Kies bovenaan voor Instellen / Automatisch. Druk op het + logo.

STAP 4: Hier stellen we in dat wanneer het alarmsysteem een alarm uitzendt, dat de lampen moeten gaan knipperen.

> Kies voor Wanneer één voorwaarde is vervuld +
> Toestel > Smart Siren
> Alarm > Alarm

> Kies onder volgende acties uitvoeren voor ‘voeg een uitvoeringsactie toe’ 
> Toestel > Smart Led
> Currently > ON
> Mode > Scene (selecteer hier de scene die je hebt gemaakt
> Bright > 255

> Druk op Opslaan. De regel is aangemaakt en opgeslagen! De lampen zullen nu rood gaan knipperen bij een alarm.

Wat is het verschil tussen een smart home beveiliging alarmsysteem en smart siren alarmsysteem?2019-08-22T14:00:50+01:00

CAMERA
Het Smart Home Beveiliging alarmsysteem heeft standaard een camera. Hiermee kan op afstand meegekeken worden en kan de situatie worden beoordeeld bij een alarmmelding. Smart Siren heeft standaard geen camera.  Wel kan Smart Siren worden uitgebreid met een camera (Indoor eye of Outdoor eye).

BASISTATION/ HUB
Bij het Smart Home Beveiliging alarmsysteem fungeert de camera namelijk als basisstation/ hub voor de sensoren, melders, en afstandsbedieningen. Bij het Smart Siren alarmsysteem is de sirene het basisstation/ Hub voor de sensoren, melders en afstandsbedieningen.

APP
Het Smart Siren alarmsysteem werkt met een andere app dan het Smart Home Beveiliging alarmsysteem. Smart Siren werkt met de Smart Life app en Smart Home Beveiliging alarmsysteem werkt met de Smart Home Beveiliging app.

FUNCTIES:
Beide alarmsystemen zijn betrouwbaar en van goede kwaliteit. Het verschil zit hem in de uitbreidingen en functies. Smart Siren heeft een ingebouwde Back-up batterij, sabotage functie en Thuis modus. Ook kan Smart Siren samenwerken met Google assistent en IFTTT. Smart Siren heeft een ingebouwde 110 decibel sirene, Smart home Beveiliging heeft een ingebouwde sirene van 70 decibel. Een extra sirene van 120 decibel is los verkrijgbaar bij Smart home Beveiliging alarmsysteem. Beide systemen werken met afstandsbedieningen en al onze sensoren.

UITBREIDINGEN
Smart Siren kan uitgebreid worden met alle producten uit de Premium Line zoals Outdoor eye, Doorguard, Indoor eye, Smart Led en alle sensoren en melders.
Smart Home Beveiliging alarmsysteem kan uitgebreid worden met een Slimme deurbel met camera (bedraad), 180 camera, Slimme buitencamera, Smart Home Beveiligingscamera en alle sensoren en melders.

SMART HOME
Smart Siren alarmsysteem kan gecombineerd worden met andere Smart Home producten om je huis slimmer te maken en van automatisering te voorzien.  Zo kan Smart Siren werken met Google Assistent, IFTTT en kunnen er eigen scènes aangemaakt worden. Smart Home Beveiliging alarmsysteem werkt alleen samen met de Smart Home Beveiliging producten en niet met externe protocollen.

De accu van Doorguard of Outdoor eye lijkt snel leeg te gaan, hoe kan dat?2019-08-16T12:27:57+01:00

Sluit de volgende zaken uit. Houdt er rekening mee dat het batterijpercentage in de app niet altijd correspondeert met het daadwerkelijke percentage overeenkomt. De accu van de kan sneller leeg gaan bij :

  • Meldingen. Elke keer als Doorguard of Outdoor eye een persoon detecteert komt de camera uit zijn ‘slaap modus’. Hoe vaker de camera een melding stuurt, hoe sneller de batterij leeg kan gaan. meldingen. Dit geldt dus ook voor aanbellers en meekijken.
  • Opladen via een USB aansluiting. Een USB aansluiting heeft een lage kracht. We adviseren alleen op te laden via een oplader in het stopcontact.
  • Kleine oplaadmomenten. De Outdoor eye accu en de Doorguard werken het beste bij een volledige oplading en als u deze volledig leeg laat lopen. Een volledige oplading duurt 5 uur.
  • Live meekijken. Als u vaker Live meekijkt zal de accu sneller leeg gaan.
  • Bekijk of allebei de batterijen werken. Laad de batterijen volledig op en verwijder 1 batterij van de Doorguard. De Doorguard hoort dan nog te blijven werken. Test of beide batterijen zo werken. Zo niet, bekijk of er nog eventuele lijmresten opzitten en of de batterijen goed zijn geplaatst.
Doorguard of Outdoor eye kan niet verbonden worden met de app, hoe kan ik dit verhelpen?2019-05-22T15:30:10+01:00

Controleer of het lampje op de camera of de drukknop knippert. U dient in de app te kiezen voor Beveiligingssensor > Smart Camera.  Indien u kiest voor Wifi connector kan de verbinding niet tot stand komen.

Wat is het verschil tussen de outdoor eye en de slimme buitencamera?2019-09-06T09:18:29+01:00

Stroomtoevoer
De Outdoor eye kan werken met de oplaadbare batterij (4-6 maanden duur) of via vaste stroomaansluiting (micro usb). De ‘normale’ slimme buitencamera heeft een vaste voeding via het stopcontact.

Montage
Voor de ‘normale’ slimme buitencamera moet vaak een gat geboord worden voor de kabelboom. Deze kabelboom bevat een Wifi antenne aansluiting, UTP aansluiting en stroomtoevoer. De Outdoor eye heeft geen kabelboom en alleen de beugel zou gemonteerd moeten worden. De Outdoor eye heeft alleen een Wifi aansluiting en geen UTP. De outdoor eye kan ook makkelijk binnen worden gebruikt (100% draadloos)

App
De Outdoor eye is een product uit de Premium Line en werkt op een andere app dan de ‘normale’ slimme deurbel.

Instellingen
De normale slimme buitencamera heeft meer instellingen en mogelijkheden dan de Outdoor eye. De ‘normale’ slimme buitencamera kan opnemen op een bepaald tijdsvak en niet alleen tijdens een alarm of bezoekersmelding. Daarnaast kan de slimme buitencamera e-mail meldingen versturen.

Beeldkwaliteit
Beide camera’s hebben een 1080p HD resolutie en 2.5mm lens. De Slimme buitencamera heeft 20 meter nachtzicht terwijl de Outdoor eye 10 meter nachtzicht heeft.

De accu of batterij van de Doorguard deurbel werkt niet, wat kan ik doen?2019-05-18T09:47:38+01:00

We adviseren om de volgende zaken na te lopen:

– Verwijder de batterijen van de deurbel en controleer of alle beschermingen / omhulsels eraf zijn. Zorg er ook voor dat eventuele lijmresten van het plastic volledig aan de zijkanten van de batterijen zijn verwijderd. Deze zijn bevestigd bij het + teken van de batterijen.
– Controleer of de springveren goed contact maken en plaatst de batterijen terug in de deurbel.
– Onder de instellingen > Instellingen voor energiebeheer kunt u controleren of de deurbel wordt opgeladen of dat de deurbel gebruik maakt van de batterij.

Mocht u na het verwijderen en controleren van de batterijen nog steeds problemen ondervinden neem dan > contact met ons op. 

Hoe stel ik Google home of IFTTT in op mijn premium line product?2019-08-28T10:53:39+01:00

Controleer eerst of je premium line product IFTTT of Google home ondersteunt. Dit vind je door naar de instellingen te gaan van je premium line product en te kijken onder Ondersteunde Apparatuur van derden.

Google home: 

Open Google home en druk op + Toevoegen
Kies voor Apparaat instellen
Kies voor Heb je al iets ingesteld
Kies voor Smart Life

Log in met je Smart Life account (telefoonnummer of e-mail) en kies Link now
Kies voor
Authorize

Gefeliciteerd! Alle Premium Line producten hebben nu een koppeling voor Google Home / Assistant!
De Premium Line apparaten verschijnen in je Google Home app en je kunt nu spraakcommando’s doen!

IFTTT:

Open IFTTT en log in in je account.
Druk op Search en zoek naar Smart Life
Log in met je Smart Life account (telefoonnummer of e-mail) en kies Link now. Smart Life verschijnt onder de “services” lijst.

Gefeliciteerd! Je kunt nu regels instellen voor alle Premium Line producten die IFTTT ondersteunen!
Alle Premium line apparaten verschijnen in je IFTTT scherm zodat je regels kunt instellen.

 

Wat is het verschil tussen de Doorguard en de Slimme deurbel met camera?2019-04-17T14:49:23+01:00

Stroomtoevoer
De Doorguard slimme deurbel kan werken met de meegeleverde oplaadbare, verwisselbare batterij (6-8 maanden duur) of via vaste stroomaansluiting (8 – 24 volt kabel / bestaande deurbel). De ‘normale’ slimme deurbel heeft een vaste voeding via 12 volt of stopcontact.

Montage
Voor de ‘normale’ slimme deurbel moet vaak een gat geboord worden voor de kabelboom. Deze kabelboom bevat een Wifi antenne aansluiting, UTP aansluiting en stroomtoevoer. De Doorguard deurbel heeft geen kabelboom en alleen de beugel zou gemonteerd moeten worden. Deze kan op batterijen werken of op de bestaande deurbel bekabeling aangesloten worden. De Doorguard deurbel heeft alleen een Wifi aansluiting en geen UTP.

Gong
De Doorguard deurbel werkt met een Draadloze gong. De ‘normale’ slimme deurbel werkt met een bedrade gong. Op de Doorguard deurbel zijn meerdere draadloze gongen te verbinden en zijn meerdere melodieën mogelijk.

App
De Doorguard slimme deurbel is een product uit de Premium Line en werkt op een andere app dan de ‘normale’ slimme deurbel.

Instellingen
De normale deurbel heeft meer instellingen en mogelijkheden dan de Doorguard deurbel. De ‘normale’ slimme deurbel kan opnemen op een bepaald tijdsvak en niet alleen tijdens een alarm of bezoekersmelding. Daarnaast kan de slimme deurbel e-mail meldingen versturen en kan de ‘normale’ slimme deurbel worden aangesloten op een elektrische deuropener.

Deuropener
De Slimme deurbel met camera heeft vanuit de kabelboom een universele (12V) aanlsuiting voor elektronische deuropener. De Doorguard deurbel heeft dit niet.

Hoe kan ik de melding ‘camera ondersteund geen 5G netwerk’ verhelpen?2019-03-20T11:19:10+01:00

Een internet router heeft een 2.4G wifi verbinding en een 5G wifi verbinding. Smart Home Beveiliging camera’s maken gebruik van een 2.4Ghz wifi omdat deze een groter bereik hebben. Indien u op uw Smartphone bent verbonden met een 5G verbinding kan de camera in eerste instantie niet verbonden worden en krijgt u een foutmelding. U dient dan op uw telefoon over te schakelen naar 2.4G wifi verbinding om de camera te installeren, daarna kunt u weer terugschakelen naar 5G als u dat wilt.

Hoe doe ik dat?
Ga naar wifi instellingen op uw telefoon en bekijk of er een zelfde of vergelijkbaar wifi netwerk in de lucht is (vaak hebben deze netwerken dezelfde naam of ziet u hier 2.4 staan). Indien u met het andere netwerk (2.4G) verbind kunt u de camera installeren.

Weet u niet welk wifi netwerk uw 2.4G netwerk is of komt u er niet uit? Bel dan uw internetprovider. Uw internetprovider kan precies vertellen hoe u verbinding kunt maken met 2.4 (1 minuut werk) om de camera te installeren. Vervolgens kunt u eenvoudig weer terug naar 5G als u dit wilt. Het is echt een simpele handeling, daarna kunt u weer terug!

De slimme deurbel sirene gaat af, wat kan ik hieraan doen?2019-03-04T10:19:44+01:00

Dit kan twee oorzaken hebben:

  • De diefstalbeveiliging gaat af. Achter de slimme deurbel in de regenkap zit een diefstalbeveiliging knopje. Als dit knopje niet ingedrukt zit zal de sirene afgaan en ontvangen gebruikers een diefstalmelding. U kunt dit probleem verhelpen door de deurbel te resetten.Stap 1: Haal de stekker uit het stopcontact en de Slimme deurbel uit de regenkap door de schroef aan de onderkant los te maken.
    Stap 2: Houd uw vinger het knopje van diefstal alarm ingedrukt.
    Stap 3: Stop nu de stekker van de Slimme deurbel met camera in het stopcontact en laat de Slimme deurbel met camera opstarten.
    Stap 4: Terwijl u het diefstalbeveiliging knopje ingedrukt houdt. Drukt u met een puntig voorwerp de resetknop voor 5 seconden ingedrukt en haalt u daarna de stekker eruit.
    Stap 5: Plaats de slimme deurbel terug in de regenkap en stop de stekker weer in het stopcontact. U kunt nu de Slimme deurbel met camera opnieuw instellen.
  • Er is een bewegingsmelding van het alarm. U kunt het alarm uitschakelen. De sirene bij alarm kunt u uitschakelen onder instellingen > alarm instellingen > alarm > uit.
Hoe kan ik het systeem instellen met huisdieren?2019-08-28T10:54:12+01:00

Smart Home Beveiliging werkt goed samen met huisdieren. Wel is het zaak om de volgende instellingen te controleren.

  1. Positioneer de camera en bewegingssensoren op een hoogte zodat deze zich niet in het detectieveld van uw huisdieren begeeft. Bij voorkeur een positie die wat hoger is zodat de sensoren wel afgaan bij personen en niet bij huisdieren.
  2.  Stel de bewegingssensor van de camera in op een lage gevoeligheid bij de alarm instellingen. Er kan ook gekozen worden om de bewegingsdetectie uit te schakelen en alleen de infrarooddetectie (detectie op lichaamswarmte) aan te laten.

Heeft u hulp nodig bij het bepalen van de positie of de instellingen? Laat het ons graag weten en we stellen het systeem zo in dat deze optimaal werkt met uw huisdieren.

Waar