✔ Slimme beveiliging   ✔ Niet goed, geld terug   ✔ Snelle levering   ✔ 8,1 uit meer dan 500 reviews!
support2019-10-22T08:26:13+01:00

Handleidingen & Apps

Veelgestelde vragen

SMART LIFE APP

Ga naar de instellingen van het product welke je wilt delen (rechtsboven aan).
Kies voor Toestel Delen
Kies voor Voeg delen toe
(niet aanwezig?  Kies voor “ga naar familielid toevoegen”)
Vul de gegevens in van diegene waarmee je het apparaat wilt delen.
Druk op Doorgaan
Het apparaat verschijnt vanzelf in de app bij het andere account!

SMART HOME BEVEILIGING APP
Voor optimale werking dient u per telefoon / tablet een account aan te maken, zo weet u zeker dat elk apparaat meldingen ontvangt wanneer dit zou moeten. Zodra u de Smart Home Beveiliging producten al heeft geïnstalleerd dan verschijnen de ingestelde camera’s, deurbellen en sensoren automatisch in de Smart Home Beveiliging app.

> Als u op het beginscherm van de Smart Home Beveiliging app zit ga dan naar Delen. Delen bevindt zich onder de live weergave en naast Afspelen en Instellingen.

> Kies de machtigingen die de andere gebruiker mag hebben en kies voor Bevestig

> Zorg dat de andere gebruiker de Smart Home Beveiliging app open heeft staan en voer het e-mailadres in van zijn/haar account. Kies daarna voor Delen.

> Kies weer voor Delen en kies daarna voor  De andere gebruiker krijgt nu een melding in de app en kan deze melding bevestigen.

De camera komt nu in de app te staan van de andere gebruiker! Aan de hand van de machtigingen wat u heeft gegeven, kan alles nu beheert worden!

1. Controleer waar de melding precies vandaan komt
Op het startscherm in onze app zie je onder het menu item “bericht” een logboek van de alarmmeldingen. Hier kun je zien bij welk apparaat en welke melding er op welke tijd is afgegaan. Hier kunnen we vaststellen waar de valse melding precies vandaan komt.

Komt de melding uit de camera en is het een bewegingsdetectie? Dan kun je de bewegingsdetectie minder gevoelig instellen of uitschakelen onder instellingen > Alarm instellingen.

Komt de melding uit de camera en is het een infrarood detectie? Dan is er (lichaam) warmte geconstateerd. U kunt de infrarood detectie uitschakelen bij instellingen > Alarm instellingen.

Komt de melding uit een sensor zoals deur/raam sensor, losse bewegingssensor of rookmelder? Controleer de positie van de sensor en waardoor de sensor (eventueel) af zou kunnen gaan. We kunnen u helpen de oorzaak op te sporen indien u een foto van de sensor en de omgeving opstuurt.

2. Bewegingsdetectie vanuit de camera.
De standaard bewegingsdetectie van de Smart Home Beveiliging Camera staat op een hoge gevoeligheid ingesteld. De camera reageert daardoor sneller op bewegingen, reflectie, lichtinval of andere triggers. Door de bewegingsdetectie minder gevoelig in te stellen voorkom je eventuele valse meldingen. Dit kun je  instellen door in de Smart Home Beveiliging app te gaan naar Instellingen (van de camera) > Alarm instellingen > Bewegingsdetectie. Onder bewegingsdetectie ziet u een schuifbalk die je kunt aanpassen. Hoe meer rechts de schuifbalk ingesteld staat, hoe hoger de gevoeligheid van de bewegingsdetectie. Ook kun je ervoor kiezen om de bewegingsdetectie uit te schakelen en de infrarooddetectie alleen in te schakelen. Dit zorgt ervoor dat het alarm niet meer af kan gaan bij schaduw, reflectie of lichtinval maar alleen bij lichaamswarmte (personen).

3. Normale sensor en speciale sensor
In onze app wordt onderscheidt gemaakt tussen sensor en speciale sensor. Een speciale sensor is een sensor die altijd alarm kan geven ook als de beveiliging niet ingeschakeld is (bijvoorbeeld een rookmelder). Let goed op dat de beveiligingssensoren toegevoegd zijn onder de normale sensoren en niet de speciale sensoren.

SMART HOME BEVEILIGING APP
De camera dient een verbindingstoon af te geven om de verbinding tot stand te brengen. Zorg dat je telefoon met een 2.4ghz wifi is verbonden en reset via deze handleiding de camera als deze geen verbindingstoon afgeeft. Volg de stappen op uw mobiele telefoon en zorg ervoor dat uw telefoon vlakbij de camera bevindt als de camera en de telefoon beiden een verbindingstoon afgeven. Krijg je een 2.4g / 5g wifi foutmelding? Bekijk dan deze informatie. 

SMART LIFE APP
Zorg ervoor dat je telefoon met wifi is verbonden. Volg de stappen uit de handleiding. Krijg je een 2.4g / 5g wifi foutmelding? Bekijk dan deze informatie.

De melding ‘netwerk te druk’ of ‘we bouwen aan een gecodeerd kanaal’ betekent dat de internetsnelheid of stabiliteit niet genoeg is om beelden van de camera of slimme deurbel op uw smartphone of tablet te kunnen laten zien. Dit komt wel eens voor als je bijvoorbeeld een minder goede internetverbinding op uw telefoon heeft in een bepaald gebied. Het live meekijken is een videostream, hiervoor is een goede / stabiele internetverbinding aan beide kanten nodig.

Dit probleem kun je in veel gevallen oplossen door:

  • Alle apparaten te ”vernieuwen”. Op het startscherm van de app, swipe van boven naar beneden en laat dan los om opnieuw verbinding te maken.
  • De weergave van het beeld van HD naar SD of LD kwaliteit te schakelen bij de instellingen. SD of LD beeldkwaliteit heeft namelijk een minder snelle internetverbinding nodig.
  • De app opnieuw opstarten. (Smart Home Beveiliging app naar “mijn” te gaan en te kiezen voor “afsluiten”, Smart Life app Instellingen > uitloggen. Vervolgens start u de app opnieuw op.
  • De internetverbinding optimaliseren op de locatie van uw smartphone / tablet of de locatie waar u smart home product is aangesloten. Houdt hiermee bijvoorbeeld dat bepaalde openbare wifi netwerken traag kunnen zijn.
  • Verbeter het wifi signaal door onze wifi versterker aan te schaffen.

FAQ

Hoe kan ik (meerdere) apparaten automatisch acties laten uitvoeren en smart home regels instellen?2019-11-10T14:00:51+01:00

Soms wil je in één keer meerdere apparaten laten schakelen of een bepaalde actie in je smart home laten toepassen. Hiervoor kun je een ‘scene’ of regel aanmaken om meerdere acties of apparaten automatisch of met een druk op het scherm in een keer uit te voeren.

Voorbeelden:
– Bewegingsdetectie aan om 23 uur s’avonds en uit om 6 uur s’ochtends.
– Het alarmsysteem en de camera’s uit of aan schakelen met een druk op de knop
– Lampen automatisch aan als ik thuiskom (GPS) als de zon onder is.

Stappen:
Stap 1 : Ga naar Smart (onderaan in de app)
Stap 2 : Druk op het + logo
Stap 3 : Selecteer de conditie. Hier kun je instellen dat je de apparaten wilt laten schakelen met een druk op de knop, of automatisch (bijvoorbeeld op een bepaalde tijd, je GPS locatie van je telefoon, de zon opkomst etc.)
Stap 4 : Selecteer Task. Hier stel je in taken je apparaten wat moeten uitvoeren. Kies voor Toestel en selecteer een apparaat. Kies wat het apparaat voor taak moet gaan uitvoeren. Bijvoorbeeld het Alarm aan, of de bewegingsdetectie van de camera of deurbel aan. Je kunt hier meerdere apparaten en taken instellen. Nadat je de gewenste acties bij de apparaten hebt ingesteld. Druk op Volgende en opslaan.
Stap 5 : Controleer of de actie ook werkt.

Hulp nodig? We staan klaar om je te helpen!

VOORBEELD 1 CAMERA + ALARM SAMEN SCHAKELEN
U kunt Smart Siren samen met De camera in een keer schakelen door deze in een automatische regel te zetten.
Dit doet u door de volgende instructies uit te voeren.

Smart > + logo (rechts) + Condition : Click to execute > Task > Toestel : Smart siren Werkmodus + Camera Motion detection.
Er moeten dus twee apparaten staan onder het ‘task’ kopje.

Vervolgens kunt u een naam geven aan de automatische regel, zoals ‘alle beveiliging aan’ of alle beveiliging uit.
Als de automatische regel uitvoert, gaan beide apparaten de ingestelde acties uitvoeren.

Hoe verwijder ik mijn smart home beveiliging apparaat uit mijn app?2019-11-04T12:21:36+01:00
  1. Ga in de app naar het apparaat wat u wilt verwijderen
  2. Druk op het menu icoontje (rechts bovenin)
  3. Kies onderaan voor verwijder toestel
Wat is een GSM functie en wat kan ik daarmee?2019-10-18T15:07:10+01:00

Met een GSM functie kan het alarmsysteem bellen naar uw telefoon en een SMS bericht sturen bij alarm. Ook stuur het alarm ook een push notificatie op uw smartphone. Voor het gebruik van deze GSM functie moet er een SIM kaart in het alarmsysteem geplaatst kan worden. Het voordeel van deze functie is dat u ook op de hoogte wordt gehouden als er even geen internet is. Het nadeel is dat een SIM kaart wel beltegoed nodig heeft. Je kunt onze GSM alarmsystemen ook gebruiken zonder SIM kaart. Je ontvangt dan geen oproep of SMS, maar wel een push notificatie op je smartphone.

Wat is het verschil tussen het Smartsiren en het Alarmhub alarmsysteem?2019-10-03T15:58:40+01:00

Meldingen
Alarmhub verstuurd meldingen via pushnotificatie, SMS en GSM telefoonoproepen. Smartsiren verstuurd meldingen alleen via pushnotificaties.

Thuis modus
Alarmhub kan sensoren in een thuis zone zetten. Als de thuis modus is geactiveerd zijn alleen de geselecteerde sensoren uit de thuis zone actief. Smartsiren thuismodus werkt iets anders. De smartsiren stuurt u een smartphone bericht als een sensor wordt geactiveerd. Ook zal de rode ring gaat flitsen. Maar klinkt er geen sirene.

Sensoren
Alarmhub kan maximaal 50 sensoren koppelen. Smartsiren maximaal 24 sensoren.

Basistation
Alarmhub is een basistation met ingebouwde sirene. Smartsiren is een kleine sirene die als basisstation fungeert.

Hoe kan ik de camera detectie tegelijk AAN / UIT schakelen met het alarmsysteem?2019-09-24T11:40:12+01:00

U kunt de bewegingsdetectie van de camera automatisch AAN / UIT schakelen wanneer u het alarmsysteem AAN of UIT zet.
U kunt hiervoor een automatische regel instellen in de app onder het kopje Smart.
Kies voor instellen (bovenaan)
Druk op + icoon.
Selecteer wanneer voorwaarde is vervuld > Toestel > SmartSiren (of host) > Werkmodus > Alarm AAN.
Volgende acties uitvoeren > Toestel > Indoor eye (of andere camera) > Motion Detection AAN.

U kunt een zelfde regel instellen voor als u het alarmsysteem UIT schakelt.
Zodra het alarmsysteem wordt aan geschakeld zal de bewegingsdetectie AAN gaan van de camera, zodra het alarm wordt uitgeschakeld zal de bewegingsdetectie uit gaan.

Hoe reset ik mijn camera?2019-09-20T10:33:46+01:00

Doorguard deurbel en slimme (draadloze) beveiligingscamera’s

  1. Verwijder de camera eerst uit de app. Druk op het menu icoontje (rechts bovenin) . Kies onderaan voor verwijder toestel.
  2. Druk de reset knop in aan de achterkant van de camera 7 seconden vast tot u een bevestigingstoon hoort.
  3. Controleer of u een lampje ziet branden op de camera en voeg de camera opnieuw toe in de app.
Camera offline / foutmelding ‘de bouw van een gecodeerd kanaal ontbreekt’, wat kan ik doen?2019-09-12T08:28:03+01:00

Dit betekent dat uw apparaat offline of uit staat. U kunt de AAN / UIT knop 5 seconden indrukken en controleren of er nog een lampje brand op het apparaat. Controleer de stroomtoevoer of batterijen. Het apparaat