support 2018-05-23T10:34:52+00:00

Handleidingen

FAQ

Kan er ook een alarm afgaan zonder sirene? 2018-05-17T08:27:36+00:00

Jazeker, u kunt er ook voor kiezen om geen sirene te laten klinken. Dit wordt een “stil alarm” genoemd. Op de locatie is dan geen sirene te horen. Maar wel krijgen u en andere gebruikers alarmmeldingen binnen, wordt er video opgenomen en kunt u actie ondernemen. U kunt dit instellingen door in de instellingen te kiezen voor alarm instellingen alarm > uit.

Hoe kan ik de bewegingsdetectie minder gevoelig instellen? 2018-02-12T13:05:19+00:00

De standaard bewegingsdetectie van de Smart Home Beveiliging Camera staat op een hoge gevoeligheid ingesteld. De camera reageert daardoor snel op bewegingen, reflectie of andere triggers. Door de bewegingsdetectie minder gevoelig in te stellen voorkomt u eventuele valse meldingen. Dit kunt u doen door in de Smart Home Beveiliging app te gaan naar Instellingen (van de camera) > Alarm instellingen > Bewegingsdetectie. Onder bewegingsdetectie ziet u een schuifbalk die u kunt aanpassen. Hoe meer naar rechts de schuifbalk ingesteld staat, hoe hoger de gevoeligheid van de bewegingsdetectie

Kan ik de camera ook als babyfoon gebruiken? 2018-01-25T14:36:20+00:00

Jazeker, dat is mogelijk. Veel klanten gebruiken onze standaard camera of de 180 graden camera als babyfoon. De (nachtelijke) live weergave kan hierbij goed gebruikt worden, en er kunnen meldingen op afstand worden ontvangen op de tablet of smartphone.

Is het mogelijk om mijn systeem door jullie te laten installeren? 2018-05-11T11:39:56+00:00

Wij proberen onze doe-het-zelf alarmsystemen en smart home producten zo makkelijk mogelijk te maken.
Mocht u er toch niet uitkomen dan hebben wij een installatiepartner die dit voor u kan installeren! Zodra u de producten bij uw thuis heeft ontvangen neemt u contact met ons op met de installatie aanvraag. Onze installatiepartner neemt dan contact met u op voor een afspraak.

U betaalt 110 euro voor de standaard installatie (een uur inclusief voorrijkosten), vaak is de installatie en montage binnen 1 uur gedaan. Indien onze installatiepartner langer werkt heeft dan een uur betaald u extra 40 euro per uur en betaalt u dit aan de installatiepartner.

Werken de producten ook met huisdieren? 2018-01-18T11:51:08+00:00

Jazeker, al onze producten en sensoren werken ook in combinatie met huisdieren!
We adviseren de camera’s en sensoren bij ruimtes met huisdieren wel wat hoger te plaatsen.
Daarnaast kunt u bij al onze camera’s de bewegingsdetectie de gevoeligheid instellen. Door de sensor of camera hoog te plaatsen en de gevoeligheid minder in te stellen zal er geen melding worden gemaakt als uw huisdier beweegt.

De losse bewegingssensoren kunnen helaas (nog) niet op gevoeligheid ingesteld worden.

Wat kan ik doen aan de melding “netwerk fout probeer het later opnieuw”? 2018-03-06T11:26:40+00:00

Dit betekend dat uw internetsnelheid of stabiliteit niet genoeg is om beelden van de camera of slimme deurbel op uw smartphone of tablet te kunnen laten zien. Dit komt wel eens voor als u bijvoorbeeld een slechte internetverbinding op uw telefoon heeft in een bepaald gebied.

Dit probleem kunt u in veel gevallen oplossen door

  • De weergave van het beeld van HD naar SD kwaliteit te schakelen. SD beeldkwaliteit heeft namelijk een minder snelle internetverbinding nodig.
  • De smart home beveiliging app even opnieuw opstarten door in de app naar “mijn” te gaan en te kiezen voor “afsluiten”. Vervolgens start u de app opnieuw op.
  • De internetverbinding optimaliseren op de locatie van uw smartphone / tablet of de locatie waar u smart home beveiligingssysteem is aangesloten. Houdt hiermee bijvoorbeeld dat bepaalde openbare wifi netwerken traag kunnen zijn.

 

Hoe kan ik de slimme deurbel met camera verbinden met internet? 2017-12-07T15:45:22+00:00

We adviseren de slimme deurbel met camera bij het eerste gebruik te verbinden met een internetkabel (UTP) in plaats van Wifi. Het kan namelijk voorkomen dat bepaalde of zwakke wifi netwerken niet stabiel genoeg zijn voor de eerste installatie via Wifi. Later kunt u de verbinding in de app eenvoudig schakelen naar Wifi.

U kunt de de deurbel eenvoudig met de internetkabel verbinden door de meegeleverde internetkabel (UTP) adapter te gebruiken en vervolgens in de Smart Home Beveiliging app de slimme deurbel met camera aan de app toe te voegen door te kiezen voor voeg nieuw apparaat toe > bekabelde connectie > volgende.
Vervolgens is de de deurbel verbonden met internet (zorg ervoor dat uw telefoon met het wifi netwerk is verbonden).

Na het verbinden kunt u in de smart home beveiliging app bij de instellingen van de deurbel bij netwerk instellingen “bedraad netwerk” wijzigen voor Wifi.

Hoe kan ik het alarm instellen in de Smart Home Beveiliging Camera? 2017-11-30T10:57:04+00:00

Na het installeren van de camera kunt u de alarm instellingen zelf bepalen. Deze instellingen vindt u door op instellingen te drukken (te vinden in het “alle apparaten scherm”). Vervolgens kiest u voor Alarm instellingen. 

Ontvang een Alarm dient u aan te schakelen.
Bij Alarm kunt u de duur van de ingebouwde sirene / alarm instellen. U kunt deze uit zetten maar ook kiezen voor 1,2 of 3 minuten.
Bij Infrarood detectie kunt u de detectie op infrarood (warmte) aanzetten of uitzetten.
Bij bewegingsdetectie kunt u de detectie op bewegingen aanzetten of uitzetten.
Bij Alarm e-mail kunt u de notificaties via e-mail instellen.

Wat is het standaard wachtwoord van de producten bij de eerste installatie? 2017-11-30T10:47:18+00:00

Het standaard wachtwoord van de producten die u dient in te voeren bij het automatisch installeren is : 123

Hierna kunt u het wachtwoord aanpassen naar een zelf verzonnen wachtwoord.

Zijn de Smart Home Beveiliging producten goed beveiligd? 2017-11-30T10:38:08+00:00

Al onze producten zijn goed beveiligd tegen alle invloeden van buitenaf. Onze app en accounts werken uitsluitend alleen met sterke wachtwoorden die u zelf kunt verzinnen (bestaande uit hoofdletters, cijfers bijvoorbeeld). De Smart Home Beveiliging app stimuleert en adviseert altijd om de standaard wachtwoorden aan te passen van bijvoorbeeld de camera’s.  Zodat niemand vanaf buitenaf toegang kan krijgen. Zodra een zwak en onveilig wachtwoord wordt gebruikt zal de app dit blijven aangeven. Wij raden dan ook ten alle tijden aan om de standaard wachtwoorden aan te passen.

Hoe kan ik een e-mail met foto instellen zodra het alarm afgaat? 2018-03-05T11:26:31+00:00

U kunt een foto ontvangen met een screenshot zodra de sensoren van de camera of een andere sensor afgaat. U stelt dit in door in de Smart Home Beveiliging app te gaan naar Instellingen  > Alarm instellingen > Alarm E-mail > Kies uw e-mail provider of “kies  een ander e-mail adres” > Voer u e-mail en wachtwoord in of voer handmatig de instellingen in als uw e-mail provider er niet tussen staat. 

De handmatige instellingen zijn de SMTP instellingen van uw provider. Zodra u de juiste gegevens heeft ingevoerd is de koppeling gemaakt en ontvangt u automatisch een foto met de andere handige informatie zoals de tijd op uw e-mail adres.

*Gmail e-mail: Gmail vereist een speciale toestemming voor de Smart Home Beveiliging app om de mails te versturen. Zodra u uw Gmail e-mail adres heeft ingesteld via de Smart Home Beveiliging app ontvangt u een e-mail van google met een link om toegang te verlenen aan de Smart Home Beveiliging app. Na het drukken op deze link heeft u de app toestemming gegeven voor de e-mail melding en zullen de meldingen vervolgens binnenkomen.

Ontvangt u geen e-mail van Google na het toevoegen van uw e-mailadres. Voer dan onderstaande stappen uit:

Stap 1: Log in op https://myaccount.google.com/security

Stap 2: Scroll helemaal naar beneden naar: ‘’ Apps met lagere beveiliging toestaan: UIT’’

Stap 3: Zet de functie op AAN.

U kunt nu uw Gmail account toevoegen in de Smart Home Beveiliging app. Daarbij hoeft u zich geen zorgen te maken dat de Smart Home Beveiliging app een lagere beveiliging heeft. Omdat de camera zelf geen e-mailserver heeft, verzend de camera een e-mail vanuit uw eigen account. Google ziet dat als een lagere beveiliging.

Hoe kan ik meerdere telefoons op het zelfde systeem aansluiten? 2018-03-12T08:28:35+00:00

Voor optimale werking dient u per telefoon / tablet een account aan te maken, zo weet u zeker dat elk apparaat meldingen ontvangt wanneer dit zou moeten. Zodra u de Smart Home Beveiliging producten al heeft geïnstalleerd dan verschijnen de ingestelde camera’s, deurbellen en sensoren automatisch in de Smart Home Beveiliging app op een nieuwe telefoon of tablet als u zich in hetzelfde wifi netwerk bevind. U kunt dan na het openen van de app drukken op “ontdek een apparaat.

Wanneer u niet in het zelfde wifi netwerk zit of de “ontdek een apparaat” melding niet ziet verschijnen kunt u het systeem eenvoudig handmatig koppelen. U drukt op het + logo in het startscherm naar mijn apparaten > Online apparaat toevoegen > Vul het apparaat ID in (deze vind u bovenaan bij de instellingen van het apparaat dat al is geïnstalleerd op de andere telefoon)  > Geef een naam aan het apparaat > Vul het wachtwoord in voor het apparaat en druk op opslaan.

Hoe kan ik mijn Smart Home Beveiliging systeem resetten? 2017-10-11T13:08:23+00:00

U kunt uw systeem resetten door de Smart Home Beveiliging camera de reset knop voor 5 seconden in te drukken.U hoort dan een bevestigingstoon en de camera wordt opnieuw opgestart.

Waar kan ik de Smart Home Beveiliging app downloaden? 2018-02-13T15:31:02+00:00

U kunt de Smart Home Beveiliging app vinden in de Google play store en de App Store.

    

De waardering van smarthomebeveiliging.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.5/10 gebaseerd op 23 reviews.