✔ Slimme beveiliging   ✔ Niet goed, geld terug   ✔ Snelle levering   ✔ Klanten geven ons een 8,5!
support2019-04-10T14:54:18+01:00

Handleidingen

Veelgestelde vragen

Download onze app op de telefoon / tablet die je op Smart Home Beveiliging wilt aansluiten en maak een nieuw account aan. Als deze telefoon of tablet zich in hetzelfde wifi netwerk bevindt als het Smart Home Beveiliging systeem dan verschijnt de melding ““ontdek een apparaat”. Druk op de melding en kies voor het + logo. Vervolgens kun je het apparaat een naam geven en het wachtwoord invoeren. Kies voor opslaan en Smart Home Beveiliging is toegevoegd op de nieuwe telefoon.

Zie je de melding niet of wil je liever handmatig koppelen?
Druk op het + logo in het startscherm naar mijn apparaten > Online apparaat toevoegen > Vul het apparaat ID in (deze vind u bovenaan bij de instellingen van het apparaat dat al is geïnstalleerd op de andere telefoon) > Geef een naam aan het apparaat > Vul het wachtwoord in voor het apparaat en druk op opslaan.

1. Controleer waar de melding precies vandaan komt
Op het startscherm in onze app zie je onder het menu item “bericht” een logboek van de alarmmeldingen. Hier kun je zien bij welk apparaat en welke melding er op welke tijd is afgegaan. Hier kunnen we vaststellen waar de valse melding precies vandaan komt.

Komt de melding uit de camera en is het een bewegingsdetectie? Dan kun je de bewegingsdetectie minder gevoelig instellen of uitschakelen onder instellingen > Alarm instellingen.

Komt de melding uit de camera en is het een infrarood detectie? Dan is er (lichaam) warmte geconstateerd. U kunt de infrarood detectie uitschakelen bij instellingen > Alarm instellingen.

Komt de melding uit een sensor zoals deur/raam sensor, losse bewegingssensor of rookmelder? Controleer de positie van de sensor en waardoor de sensor (eventueel) af zou kunnen gaan. We kunnen u helpen de oorzaak op te sporen indien u een foto van de sensor en de omgeving opstuurt.

2. Bewegingsdetectie vanuit de camera.
De standaard bewegingsdetectie van de Smart Home Beveiliging Camera staat op een hoge gevoeligheid ingesteld. De camera reageert daardoor sneller op bewegingen, reflectie, lichtinval of andere triggers. Door de bewegingsdetectie minder gevoelig in te stellen voorkom je eventuele valse meldingen. Dit kun je  instellen door in de Smart Home Beveiliging app te gaan naar Instellingen (van de camera) > Alarm instellingen > Bewegingsdetectie. Onder bewegingsdetectie ziet u een schuifbalk die je kunt aanpassen. Hoe meer rechts de schuifbalk ingesteld staat, hoe hoger de gevoeligheid van de bewegingsdetectie. Ook kun je ervoor kiezen om de bewegingsdetectie uit te schakelen en de infrarooddetectie alleen in te schakelen. Dit zorgt ervoor dat het alarm niet meer af kan gaan bij schaduw, reflectie of lichtinval maar alleen bij lichaamswarmte (personen).

3. Normale sensor en speciale sensor
In onze app wordt onderscheidt gemaakt tussen sensor en speciale sensor. Een speciale sensor is een sensor die altijd alarm kan geven ook als de beveiliging niet ingeschakeld is (bijvoorbeeld een rookmelder). Let goed op dat de beveiligingssensoren toegevoegd zijn onder de normale sensoren en niet de speciale sensoren.

De camera dient een verbindingstoon af te geven om de verbinding tot stand te brengen. Zorg dat je telefoon met een 2.4ghz wifi is verbonden en reset via deze handleiding de camera als deze geen verbindingstoon afgeeft. Volg de stappen op uw mobiele telefoon en zorg ervoor dat uw telefoon vlakbij de camera bevindt als de camera en de telefoon beiden een verbindingstoon afgeven.

Deze melding betekent dat de internetsnelheid of stabiliteit niet genoeg is om beelden van de camera of slimme deurbel op uw smartphone of tablet te kunnen laten zien. Dit komt wel eens voor als je bijvoorbeeld een minder goede internetverbinding op uw telefoon heeft in een bepaald gebied. Het live meekijken is een videostream, hiervoor is een goede / stabiele internetverbinding aan beide kanten nodig.

Dit probleem kun je in veel gevallen oplossen door:

  • Alle apparaten te ”vernieuwen”. Op het startscherm van de Smart Home Beveiliging app, swipe van boven naar beneden en laat dan los om opnieuw verbinding te maken.
  • De weergave van het beeld van HD naar SD of LD kwaliteit te schakelen bij de systeem instellingen. SD of LD beeldkwaliteit heeft namelijk een minder snelle internetverbinding nodig.
  • De smart home beveiliging app opnieuw opstarten door in de app naar “mijn” te gaan en te kiezen voor “afsluiten”. Vervolgens start u de app opnieuw op.
  • De internetverbinding optimaliseren op de locatie van uw smartphone / tablet of de locatie waar u smart home beveiligingssysteem is aangesloten. Houdt hiermee bijvoorbeeld dat bepaalde openbare wifi netwerken traag kunnen zijn.
  • Verbeter het wifi signaal door onze wifi versterker aan te schaffen.

Controleer de volgende instellingen:

  • Bij alarm instellingen in de Smart Home Beveiliging app staat ‘ontvang een alarm’ aan.
  • U heeft de app toestemming gegeven dat de Smart Home Beveiliging app meldingen mag versturen.
  • Indien u meerdere telefoon / tablets gebruikt heeft u voor elk apparaat een eigen account

Indien u Android gebruikt kan het zijn dat u een extra instelling moet toepassen om altijd geforceerd meldingen te ontvangen. Je kunt kiezen voor instellingen > apparaatonderhoud > batterijverbruik > niet-gecontroleerde apps (onderaan) > Apps toevoegen > Smart Home Beveiliging. De app zal dan altijd meldingen versturen, ook als Android een energiebesparende modus heeft.

FAQ

De accu of batterij van de Doorguard deurbel werkt niet, wat kan ik doen?2019-04-18T14:29:39+01:00

We adviseren om de volgende zaken na te lopen:

– Verwijder de batterijen van de deurbel en controleer of alle beschermkapjes / omhulsels eraf zijn.
– Controleer of de springveren goed contact maken en plaatst de batterijen terug in de deurbel
– Onder de instellingen > Instellingen voor energiebeheer kunt u controleren of de deurbel wordt opgeladen of dat de deurbel gebruik maakt van de batterij.

Mocht u na het verwijderen en controleren van de batterijen nog steeds problemen ondervinden neem dan > contact met ons op. 

Hoe stel ik Google home of IFTTT in op mijn premium line product?2019-04-06T10:31:11+01:00

Controleer eerst of je premium line product IFTTT of Google home ondersteunt. Dit vind je door naar de instellingen te gaan van je premium line product en te kijken onder Ondersteunde Apparatuur van derden.

Google home: 

Open Google home en druk op + Toevoegen
Kies voor Apparaat instellen
Kies voor Heb je al iets ingesteld
Kies voor Smart Life

Log in met je Smart Life account (telefoonnummer of e-mail) en kies Link now
Kies voor
Authorize

Gefeliciteerd! Alle Premium Line producten hebben nu een koppeling voor Google Home / Assistant!
De Premium Line apparaten verschijnen in je Google Home app en je kunt nu spraakcommando’s doen!

IFTTT:

Open IFTTT en log in in je account.
Druk op Search en zoek naar Smart Life
Log in met je Smart Life account (telefoonnummer of e-mail) en kies Link now. Smart Life verschijnt onder de “services” lijst.

Gefeliciteerd! Je kunt nu regels instellen voor alle Premium Line producten die IFTTT ondersteunen!
Alle Premium line apparaten verschijnen in je IFTTT scherm zodat je regels kunt instellen.

 

Hoe kan ik mijn premium line product delen met vrienden of familie?2019-04-04T13:32:06+01:00

Laat de persoon een eigen account aanmaken in de app. Vervolgens ga je naar de instellingen in de app waar het premium line product al op is geïnstalleerd en selecteer toestel delen. Druk op voeg delen toe en vul hier het telefoonnummer / e-mail adres toe van de persoon waarmee je het apparaat wilt delen! De persoon die je toevoegt ontvangt een melding in de app op haar telefoon / tablet.

Wat is het verschil tussen de Doorguard en de Slimme deurbel met camera?2019-04-17T14:49:23+01:00

Stroomtoevoer
De Doorguard slimme deurbel kan werken met de meegeleverde oplaadbare, verwisselbare batterij (6-8 maanden duur) of via vaste stroomaansluiting (8 – 24 volt kabel / bestaande deurbel). De ‘normale’ slimme deurbel heeft een vaste voeding via 12 volt of stopcontact.

Montage
Voor de ‘normale’ slimme deurbel moet vaak een gat geboord worden voor de kabelboom. Deze kabelboom bevat een Wifi antenne aansluiting, UTP aansluiting en stroomtoevoer. De Doorguard deurbel heeft geen kabelboom en alleen de beugel zou gemonteerd moeten worden. Deze kan op batterijen werken of op de bestaande deurbel bekabeling aangesloten worden. De Doorguard deurbel heeft alleen een Wifi aansluiting en geen UTP.

Gong
De Doorguard deurbel werkt met een Draadloze gong. De ‘normale’ slimme deurbel werkt met een bedrade gong. Op de Doorguard deurbel zijn meerdere draadloze gongen te verbinden en zijn meerdere melodieën mogelijk.

App
De Doorguard slimme deurbel is een product uit de Premium Line en werkt op een andere app dan de ‘normale’ slimme deurbel.

Instellingen
De normale deurbel heeft meer instellingen en mogelijkheden dan de Doorguard deurbel. De ‘normale’ slimme deurbel kan opnemen op een bepaald tijdsvak en niet alleen tijdens een alarm of bezoekersmelding. Daarnaast kan de slimme deurbel e-mail meldingen versturen en kan de ‘normale’ slimme deurbel worden aangesloten op een elektrische deuropener.

Deuropener
De Slimme deurbel met camera heeft vanuit de kabelboom een universele (12V) aanlsuiting voor elektronische deuropener. De Doorguard deurbel heeft dit niet.

Hoe kan ik de melding ‘camera ondersteund geen 5G netwerk’ verhelpen?2019-03-20T11:19:10+01:00

Een internet router heeft een 2.4G wifi verbinding en een 5G wifi verbinding. Smart Home Beveiliging camera’s maken gebruik van een 2.4Ghz wifi omdat deze een groter bereik hebben. Indien u op uw Smartphone bent verbonden met een 5G verbinding kan de camera in eerste instantie niet verbonden worden en krijgt u een foutmelding. U dient dan op uw telefoon over te schakelen naar 2.4G wifi verbinding om de camera te installeren, daarna kunt u weer terugschakelen naar 5G als u dat wilt.

Hoe doe ik dat?
Ga naar wifi instellingen op uw telefoon en bekijk of er een zelfde of vergelijkbaar wifi netwerk in de lucht is (vaak hebben deze netwerken dezelfde naam of ziet u hier 2.4 staan). Indien u met het andere netwerk (2.4G) verbind kunt u de camera installeren.

Weet u niet welk wifi netwerk uw 2.4G netwerk is of komt u er niet uit? Bel dan uw internetprovider. Uw internetprovider kan precies vertellen hoe u verbinding kunt maken met 2.4 (1 minuut werk) om de camera te installeren. Vervolgens kunt u eenvoudig weer terug naar 5G als u dit wilt. Het is echt een simpele handeling, daarna kunt u weer terug!

De slimme deurbel sirene gaat af, wat kan ik hieraan doen?2019-03-04T10:19:44+01:00

Dit kan twee oorzaken hebben:

  • De diefstalbeveiliging gaat af. Achter de slimme deurbel in de regenkap zit een diefstalbeveiliging knopje. Als dit knopje niet ingedrukt zit zal de sirene afgaan en ontvangen gebruikers een diefstalmelding. U kunt dit probleem verhelpen door de deurbel te resetten.Stap 1: Haal de stekker uit het stopcontact en de Slimme deurbel uit de regenkap door de schroef aan de onderkant los te maken.
    Stap 2: Houd uw vinger het knopje van diefstal alarm ingedrukt.
    Stap 3: Stop nu de stekker van de Slimme deurbel met camera in het stopcontact en laat de Slimme deurbel met camera opstarten.
    Stap 4: Terwijl u het diefstalbeveiliging knopje ingedrukt houdt. Drukt u met een puntig voorwerp de resetknop voor 5 seconden ingedrukt en haalt u daarna de stekker eruit.
    Stap 5: Plaats de slimme deurbel terug in de regenkap en stop de stekker weer in het stopcontact. U kunt nu de Slimme deurbel met camera opnieuw instellen.
  • Er is een bewegingsmelding van het alarm. U kunt het alarm uitschakelen. De sirene bij alarm kunt u uitschakelen onder instellingen > alarm instellingen > alarm > uit.
Hoe kan ik het systeem instellen met huisdieren?2019-03-08T15:00:00+01:00

Smart Home Beveiliging werkt goed samen met huisdieren. Wel is het zaak om de volgende instellingen te controleren.

  1. Positioneer de camera en bewegingssensoren op een hoogte zodat deze zich niet in het detectieveld van uw huisdieren begeeft. Bij voorkeur een positie die wat hoger is zodat de sensoren wel afgaan bij personen en niet bij huisdieren.
  2.  Stel de bewegingssensor van de camera in op een lage gevoeligheid bij de alarm instellingen. Er kan ook gekozen worden om de bewegingsdetectie uit te schakelen en alleen de infrarooddetectie (detectie op lichaamswarmte) aan te laten.

Heeft u hulp nodig bij het bepalen van de positie of de instellingen? Laat het ons graag weten en we stellen het systeem zo in dat deze optimaal werkt met uw huisdieren.

Waarom werkt mijn deur / raam sensor niet?2019-02-21T09:46:36+01:00

Dit kan een aantal oorzaken hebben :

  • De deur / raam sensoren zijn niet goed geplaatst en maken geen goed contact. Zorg ervoor dat de afstand tussen de twee onderdelen ongeveer 0,5cm is. De rode lamp indicator betekent niet altijd dat de sensor ook goed werkt. Probeer de sensoren uit in uw hand om zo zeker te zijn van een goede werking.
  • De deur / raam sensoren zijn buiten het bereik van de camera. De camera heeft als de extra antenne is aangesloten een bereik van ongeveer35 meter.
  • De batterijen zijn leeg of er zit nog een beschermfolie voor de batterij. Vervang de batterij of verwijderd de beschermfolie door deze uit de sensor te trekken.
Waar kan ik de app handleiding vinden?2019-02-18T07:58:48+01:00

Kijk hiervoor op onze support pagina onder het kopje ‘App handleiding” via deze link . De app handleiding beschrijft alle functies en instellingen van de app. Zo haalt u het beste uit uw Smart Home Beveiliging product!

Kan ik mijn bestaande deurbel aansluiten?2018-08-16T15:17:30+01:00

Ja dit is mogelijk. De grijze / witte kabel uit de kabelboom is universeel (12 volt) en kunt u aansluiten op uw bestaande deurbel. Wellicht is er een trafo voor nodig, dit kunt u het beste navragen aan een elektrotechnisch specialist.

Heb ik een goede wifi verbinding nodig?2019-04-10T14:50:00+01:00

Alleen de Smart Home Beveiligingscamera (het basisstation) wordt verbonden met Wifi, de camera communiceert verder met alle sensoren via een andere verbinding. Alleen de camera heeft dus een goed wifi signaal (minimaal 8mb) nodig. Het bereik van de camera naar de sensoren is ongeveer 35 meter. Heeft u geen goed wifi signaal? Los dit op door onze wifi versterker te plaatsen.

Kan er een bedieningspaneel met cijfercode worden aangesloten?2018-08-07T13:19:52+01:00

Smart Home Beveiliging is een nieuw systeem en hanteert geen bedieningspaneel met cijfercode meer. U kunt het systeem schakelen met de meegeleverde afstandsbediening of via de Smart Home Beveiliging app. Met de Smart Home Beveiliging app kunt u waar ook ter wereld het alarm aan/uitschakelen. De afstandsbediening kunt u simpel bevestigen aan uw sleutelbos en het alarm met 1 druk op de knop aan en uitschakelen.

 

Kan het alarm ook automatisch aan en uit worden geschakeld op een bepaalde tijd?2018-06-13T15:32:11+01:00

Ja dat kan! U kunt tijdschema’s instellen zodat het alarmsysteem op een bepaalde tijd aan en uit schakelt. Dit is heel handig voor winkels, kantoorpanden maar ook voor thuis! Kies zelf uw gewenste tijdstip en de gewenste dagen waarop het alarm actief zal zijn.

Instructies
Stap 1: Ga naar de instellingen van de camera
Stap 2: Ga naar Bescherming instellingen
Stap 3: Klik op het + teken
Stap 4: Kies de tijden wanneer het alarm aan dient te staan
Stap 5: Kies de dagen dat het tijdschema wordt gebruikt
Stap 6: Druk op opslaan rechtsboven in
Stap 7: U ziet nu uw tijdschema en op de dagen welke hij actief is!

U kunt vanaf hier meerdere tijdschema’s aanmaken. Bijvoorbeeld verschillende tijdschema’s in het weekend dan doordeweeks. Ook kunt u simpel de tijdschema’s uitschakelen.

Hoe zorg ik ervoor dat de camera automatisch naar een sensor draait?2018-05-28T15:44:24+01:00

De camera kan een positie koppelen aan een sensor, zodat de camera automatisch naar de juiste plek draait als er een alarm afgaat. De camera zal dan starten met opnemen en het bewijsmateriaal verzamelen. Volg onderstaande instructies om uw camera aan een sensor koppelen.

Stap 1: Ga naar de live weergave van de camera.

Stap 2: Swipe met de camera naar de gewenste positie waar de sensor zich bevindt.

Stap 3: Druk op het vlag icoon    rechtsboven in.

Stap 4: Druk op het + teken om de geheugenpunt op te slaan.

Stap 5: Om de naam te veranderen kunt u het geheugenpunt ingedrukt houden. Kies voor ‘’veranderen’’om de naam te wijzigen. In dit scherm kunt u ook de voorkeurspositie verwijderen.

Stap 6: Ga terug naar de instellingen van de camera.

Stap 7: Druk op toevoegen sensor.

Stap 8: Druk op het blauwe oog icoon naast de betreffende sensor. Kies het geheugenpunt en de camera zal daarnaar draaien als de sensor wordt geactiveerd.

Kan er ook een alarm afgaan zonder sirene?2018-05-17T08:27:36+01:00

Jazeker, u kunt er ook voor kiezen om geen sirene te laten klinken. Dit wordt een “stil alarm” genoemd. Op de locatie is dan geen sirene te horen. Maar wel krijgen u en andere gebruikers alarmmeldingen binnen, wordt er video opgenomen en kunt u actie ondernemen. U kunt dit instellingen door in de instellingen te kiezen voor alarm instellingen alarm > uit.

Ik ontvang geen melding, hoe kan dat?2019-02-18T08:10:21+01:00

Dat zou aan de instellingen kunnen liggen, controleer de volgende instellingen:

  • Bij alarm instellingen in de Smart Home Beveiliging app staat ‘ontvang een alarm’ aan.
  • U heeft de app toestemming gegeven dat de Smart Home Beveiliging app meldingen mag versturen. Dit kunt u controleren bij Instellingen > apps > Smart Home Beveiliging > alle meldingen en machtigingen moeten hier aan staan.
  • U heeft voor elk apparaat waar de Smart Home Beveiliging app op is geïnstalleerd een eigen account aangemaakt.

Indien u Android gebruikt kan het zijn dat u een extra instelling moet toepassen om altijd geforceerd meldingen te ontvangen. Je kunt kiezen voor instellingen > apparaatonderhoud > batterijverbruik > niet-gecontroleerde apps (onderaan) > Apps toevoegen > Smart Home Beveiliging. De app zal dan altijd meldingen versturen, ook als Android een energiebesparende modus heeft.

Wat kan ik doen aan een valse alarmmelding?2019-02-18T08:11:17+01:00

1. Controleer waar de melding precies vandaan komt
Op het startscherm in onze app zie je onder het menu item “bericht” een logboek van de alarmmeldingen. Hier kun je zien bij welk apparaat en welke melding er op welke tijd is afgegaan. Hier kunnen we vaststellen waar de valse melding precies vandaan komt.

– Komt de melding uit de camera en is het een bewegingsdetectie? Dan kun je de bewegingsdetectie minder gevoelig instellen of uitschakelen onder instellingen > Alarm instellingen.

– Komt de melding uit de camera en is het een infrarood detectie? Dan is er (lichaams) warmte geconstateerd. U kunt de infrarood detectie uitschakelen bij instellingen > Alarm instellingen.

– Komt de melding uit een sensor zoals deur/raam sensor, losse bewegingssensor of rookmelder? Controleer de positie van de sensor en waardoor de sensor (eventueel) af zou kunnen gaan. We kunnen u helpen de oorzaak op te sporen indien u een foto van de sensor en de omgeving opstuurt.

2. Bewegingsdetectie vanuit de camera.
De standaard bewegingsdetectie van de Smart Home Beveiliging Camera staat op een hoge gevoeligheid ingesteld. De camera reageert daardoor sneller op bewegingen, reflectie, lichtinval of andere triggers. Door de bewegingsdetectie minder gevoelig in te stellen voorkom je eventuele valse meldingen. Dit kun je  instellen door in de Smart Home Beveiliging app te gaan naar Instellingen (van de camera) > Alarm instellingen > Bewegingsdetectie. Onder bewegingsdetectie ziet u een schuifbalk die je kunt aanpassen. Hoe meer rechts de schuifbalk ingesteld staat, hoe hoger de gevoeligheid van de bewegingsdetectie. Ook kun je ervoor kiezen om de bewegingsdetectie uit te schakelen en de infrarooddetectie alleen in te schakelen. Dit zorgt ervoor dat het alarm niet meer af kan gaan bij schaduw, reflectie of lichtinval maar alleen bij lichaamswarmte (personen).

3. Normale sensor en speciale sensor
In onze app wordt onderscheidt gemaakt tussen sensor en speciale sensor. Een speciale sensor is een sensor die altijd alarm kan geven ook als de beveiliging niet ingeschakeld is (bijvoorbeeld een rookmelder). Let goed op dat de beveiligingssensoren toegevoegd zijn onder de normale sensoren en niet de speciale sensoren.

Hoe kan ik de bewegingsdetectie minder gevoelig instellen?2019-02-18T07:54:45+01:00

De standaard bewegingsdetectie van de Smart Home Beveiliging Camera staat op een hoge gevoeligheid ingesteld. De camera reageert daardoor snel op bewegingen, reflectie of andere triggers. Door de bewegingsdetectie minder gevoelig in te stellen voorkomt u eventuele valse meldingen. Dit kunt u doen door in de Smart Home Beveiliging app te gaan naar Instellingen (van de camera) > Alarm instellingen > Bewegingsdetectie. Onder bewegingsdetectie ziet u een schuifbalk die u kunt aanpassen. Hoe meer naar rechts de schuifbalk ingesteld staat, hoe hoger de gevoeligheid van de bewegingsdetectie

Kan ik de camera ook als babyfoon gebruiken?2018-01-25T14:36:20+01:00

Jazeker, dat is mogelijk. Veel klanten gebruiken onze standaard camera of de 180 graden camera als babyfoon. De (nachtelijke) live weergave kan hierbij goed gebruikt worden, en er kunnen meldingen op afstand worden ontvangen op de tablet of smartphone.

Is het mogelijk om mijn systeem door jullie te laten installeren?2018-06-21T15:03:30+01:00

Wij proberen onze doe-het-zelf alarmsystemen en smart home producten zo makkelijk mogelijk te maken.
Mocht u er toch niet uitkomen of wilt u liever dat een expert het systeem aansluit? Maak dat gebruik van onze installatieservice. Meer informatie en het aanmelden van de installatie kan op onze installatie pagina.

Werken de producten ook met huisdieren?2018-01-18T11:51:08+01:00

Jazeker, al onze producten en sensoren werken ook in combinatie met huisdieren!
We adviseren de camera’s en sensoren bij ruimtes met huisdieren wel wat hoger te plaatsen.
Daarnaast kunt u bij al onze camera’s de bewegingsdetectie de gevoeligheid instellen. Door de sensor of camera hoog te plaatsen en de gevoeligheid minder in te stellen zal er geen melding worden gemaakt als uw huisdier beweegt.

De losse bewegingssensoren kunnen helaas (nog) niet op gevoeligheid ingesteld worden.

Wat kan ik doen aan de melding “netwerk fout probeer het later opnieuw”?2019-04-10T14:52:03+01:00

De melding netwerkfout kan betekenen dat dat er geen internetsignaal aanwezig is op uw camera of op uw Smartphone / Tablet. Controleer uw internetverbinding bij de camera en op uw Smartphone / tablet.

Deze melding kan ook betekenen dat de internetsnelheid of stabiliteit niet genoeg is om beelden van de camera of slimme deurbel op uw smartphone of tablet te kunnen laten zien. Dit komt wel eens voor als je bijvoorbeeld een minder goede internetverbinding op uw telefoon heeft in een bepaald gebied. Het live meekijken is een videostream, hiervoor is een goede / stabiele internetverbinding aan beide kanten nodig.

Dit probleem kun je in veel gevallen oplossen door:

  • Alle apparaten te ”vernieuwen”. Op het startscherm van de Smart Home Beveiliging app, swipe van boven naar beneden en laat dan los om opnieuw verbinding te maken.
  • De weergave van het beeld van HD naar SD of LD kwaliteit te schakelen bij de systeem instellingen. SD of LD beeldkwaliteit heeft namelijk een minder snelle internetverbinding nodig.
  • De smart home beveiliging app opnieuw opstarten door in de app naar “mijn” te gaan en te kiezen voor “afsluiten”. Vervolgens start u de app opnieuw op.
  • De internetverbinding optimaliseren op de locatie van uw smartphone / tablet of de locatie waar u smart home beveiligingssysteem is aangesloten. Houdt hiermee bijvoorbeeld dat bepaalde openbare wifi netwerken traag kunnen zijn. Gebruik hiervoor onze wifi versterker. 
Hoe kan ik de slimme deurbel met camera verbinden met internet?2017-12-07T15:45:22+01:00

We adviseren de slimme deurbel met camera bij het eerste gebruik te verbinden met een internetkabel (UTP) in plaats van Wifi. Het kan namelijk voorkomen dat bepaalde of zwakke wifi netwerken niet stabiel genoeg zijn voor de eerste installatie via Wifi. Later kunt u de verbinding in de app eenvoudig schakelen naar Wifi.

U kunt de de deurbel eenvoudig met de internetkabel verbinden door de meegeleverde internetkabel (UTP) adapter te gebruiken en vervolgens in de Smart Home Beveiliging app de slimme deurbel met camera aan de app toe te voegen door te kiezen voor voeg nieuw apparaat toe > bekabelde connectie > volgende.
Vervolgens is de de deurbel verbonden met internet (zorg ervoor dat uw telefoon met het wifi netwerk is verbonden).

Na het verbinden kunt u in de smart home beveiliging app bij de instellingen van de deurbel bij netwerk instellingen “bedraad netwerk” wijzigen voor Wifi.

Hoe kan ik het alarm instellen in de Smart Home Beveiliging Camera?2017-11-30T10:57:04+01:00

Na het installeren van de camera kunt u de alarm instellingen zelf bepalen. Deze instellingen vindt u door op instellingen te drukken (te vinden in het “alle apparaten scherm”). Vervolgens kiest u voor Alarm instellingen. 

Ontvang een Alarm dient u aan te schakelen.
Bij Alarm kunt u de duur van de ingebouwde sirene / alarm instellen. U kunt deze uit zetten maar ook kiezen voor 1,2 of 3 minuten.
Bij Infrarood detectie kunt u de detectie op infrarood (warmte) aanzetten of uitzetten.
Bij bewegingsdetectie kunt u de detectie op bewegingen aanzetten of uitzetten.
Bij Alarm e-mail kunt u de notificaties via e-mail instellen.

Wat is het standaard wachtwoord van de producten bij de eerste installatie?2017-11-30T10:47:18+01:00

Het standaard wachtwoord van de producten die u dient in te voeren bij het automatisch installeren is : 123

Hierna kunt u het wachtwoord aanpassen naar een zelf verzonnen wachtwoord.

Zijn de Smart Home Beveiliging producten goed beveiligd?2017-11-30T10:38:08+01:00

Al onze producten zijn goed beveiligd tegen alle invloeden van buitenaf. Onze app en accounts werken uitsluitend alleen met sterke wachtwoorden die u zelf kunt verzinnen (bestaande uit hoofdletters, cijfers bijvoorbeeld). De Smart Home Beveiliging app stimuleert en adviseert altijd om de standaard wachtwoorden aan te passen van bijvoorbeeld de camera’s.  Zodat niemand vanaf buitenaf toegang kan krijgen. Zodra een zwak en onveilig wachtwoord wordt gebruikt zal de app dit blijven aangeven. Wij raden dan ook ten alle tijden aan om de standaard wachtwoorden aan te passen.

Hoe kan ik een e-mail met foto instellen zodra het alarm afgaat?2018-03-05T11:26:31+01:00

U kunt een foto ontvangen met een screenshot zodra de sensoren van de camera of een andere sensor afgaat. U stelt dit in door in de Smart Home Beveiliging app te gaan naar Instellingen  > Alarm instellingen > Alarm E-mail > Kies uw e-mail provider of “kies  een ander e-mail adres” > Voer u e-mail en wachtwoord in of voer handmatig de instellingen in als uw e-mail provider er niet tussen staat. 

De handmatige instellingen zijn de SMTP instellingen van uw provider. Zodra u de juiste gegevens heeft ingevoerd is de koppeling gemaakt en ontvangt u automatisch een foto met de andere handige informatie zoals de tijd op uw e-mail adres.

*Gmail e-mail: Gmail vereist een speciale toestemming voor de Smart Home Beveiliging app om de mails te versturen. Zodra u uw Gmail e-mail adres heeft ingesteld via de Smart Home Beveiliging app ontvangt u een e-mail van google met een link om toegang te verlenen aan de Smart Home Beveiliging app. Na het drukken op deze link heeft u de app toestemming gegeven voor de e-mail melding en zullen de meldingen vervolgens binnenkomen.

Ontvangt u geen e-mail van Google na het toevoegen van uw e-mailadres. Voer dan onderstaande stappen uit:

Stap 1: Log in op https://myaccount.google.com/security

Stap 2: Scroll helemaal naar beneden naar: ‘’ Apps met lagere beveiliging toestaan: UIT’’

Stap 3: Zet de functie op AAN.

U kunt nu uw Gmail account toevoegen in de Smart Home Beveiliging app. Daarbij hoeft u zich geen zorgen te maken dat de Smart Home Beveiliging app een lagere beveiliging heeft. Omdat de camera zelf geen e-mailserver heeft, verzend de camera een e-mail vanuit uw eigen account. Google ziet dat als een lagere beveiliging.

Hoe kan ik meerdere telefoons op het zelfde systeem aansluiten?2019-02-18T07:54:42+01:00

Voor optimale werking dient u per telefoon / tablet een account aan te maken, zo weet u zeker dat elk apparaat meldingen ontvangt wanneer dit zou moeten. Zodra u de Smart Home Beveiliging producten al heeft geïnstalleerd dan verschijnen de ingestelde camera’s, deurbellen en sensoren automatisch in de Smart Home Beveiliging app op een nieuwe telefoon of tablet als u zich in hetzelfde wifi netwerk bevind. U kunt dan na het openen van de app drukken op “ontdek een apparaat.

Wanneer u niet in het zelfde wifi netwerk zit of de “ontdek een apparaat” melding niet ziet verschijnen kunt u het systeem eenvoudig handmatig koppelen. U drukt op het + logo in het startscherm naar mijn apparaten > Online apparaat toevoegen > Vul het apparaat ID in (deze vind u bovenaan bij de instellingen van het apparaat dat al is geïnstalleerd op de andere telefoon)  > Geef een naam aan het apparaat > Vul het wachtwoord in voor het apparaat en druk op opslaan.

Hoe kan ik mijn Smart Home Beveiliging systeem resetten?2017-10-11T13:08:23+01:00

U kunt uw systeem resetten door de Smart Home Beveiliging camera de reset knop voor 5 seconden in te drukken.U hoort dan een bevestigingstoon en de camera wordt opnieuw opgestart.

Waar kan ik de Smart Home Beveiliging app downloaden?2018-02-13T15:31:02+01:00

U kunt de Smart Home Beveiliging app vinden in de Google play store en de App Store.

    

De waardering van smarthomebeveiliging.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.1/10 gebaseerd op 162 reviews.