support2019-12-18T16:12:58+01:00

Handleidingen & Apps

Veelgestelde vragen

SHB – SMART HOME APP

Ga naar de instellingen van het product welke je wilt delen (rechtsboven aan).
Kies voor Toestel Delen
Kies voor Voeg delen toe
(niet aanwezig?  Kies voor “ga naar familielid toevoegen”)
Vul de gegevens in van diegene waarmee je het apparaat wilt delen.
Druk op Doorgaan
Het apparaat verschijnt vanzelf in de app bij het andere account!

SMART HOME BEVEILIGING APP (2017 – 2018)
Voor optimale werking dient u per telefoon / tablet een account aan te maken, zo weet u zeker dat elk apparaat meldingen ontvangt wanneer dit zou moeten. Zodra u de Smart Home Beveiliging producten al heeft geïnstalleerd dan verschijnen de ingestelde camera’s, deurbellen en sensoren automatisch in de Smart Home Beveiliging app.

> Als u op het beginscherm van de Smart Home Beveiliging app zit ga dan naar Delen. Delen bevindt zich onder de live weergave en naast Afspelen en Instellingen.

> Kies de machtigingen die de andere gebruiker mag hebben en kies voor Bevestig

> Zorg dat de andere gebruiker de Smart Home Beveiliging app open heeft staan en voer het e-mailadres in van zijn/haar account. Kies daarna voor Delen.

> Kies weer voor Delen en kies daarna voor  De andere gebruiker krijgt nu een melding in de app en kan deze melding bevestigen.

De camera komt nu in de app te staan van de andere gebruiker! Aan de hand van de machtigingen wat u heeft gegeven, kan alles nu beheert worden!

1. Controleer waar de melding precies vandaan komt
Op het startscherm in onze app zie je onder het menu item profiel “berichten” een logboek van de alarmmeldingen. Hier kun je zien bij welk apparaat en welke melding er op welke tijd is afgegaan. Hier kunnen we vaststellen waar de valse melding precies vandaan komt.

Komt de melding uit de camera en is het een bewegingsdetectie? Dan kun je de bewegingsdetectie minder gevoelig instellen of uitschakelen onder instellingen > PIR instellingen of bewegingsdetectie.

Komt de melding uit een sensor zoals deur/raam sensor, losse bewegingssensor of rookmelder? Controleer de positie van de sensor en waardoor de sensor (eventueel) af zou kunnen gaan. We kunnen u helpen de oorzaak op te sporen indien u een foto van de sensor en de omgeving opstuurt.

2. Bewegingsdetectie vanuit de camera.
Indien een camera ingebouwde bewegingsdetectie heeft kan de camera ook reageren op bewegingen, reflectie, lichtinval of andere triggers. Door de bewegingsdetectie minder gevoelig in te stellen voorkom je eventuele valse meldingen. Dit kun je  instellen door in de app te gaan naar Instellingen (van de camera) > Bewegingssensor > Bewegingsdetectie. Onder bewegingsdetectie ziet u een schuifbalk die je kunt aanpassen. U kunt deze aanpassen op gevoeligheid. Ook kun je ervoor kiezen om de bewegingsdetectie uit te schakelen en de PIR detectie alleen in te schakelen. Dit zorgt ervoor dat het alarm niet meer af kan gaan bij schaduw, reflectie of lichtinval maar alleen bij lichaamswarmte (personen).

SHB – SMART HOME APP
Zorg ervoor dat je telefoon met wifi is verbonden. Volg de stappen uit de handleiding. Krijg je een 2.4g / 5g wifi foutmelding? Bekijk dan deze informatie.

SMART HOME BEVEILIGING APP (2017 en 2018)
De camera dient een verbindingstoon af te geven om de verbinding tot stand te brengen. Zorg dat je telefoon met een 2.4ghz wifi is verbonden en reset via deze handleiding de camera als deze geen verbindingstoon afgeeft. Volg de stappen op uw mobiele telefoon en zorg ervoor dat uw telefoon vlakbij de camera bevindt als de camera en de telefoon beiden een verbindingstoon afgeven. Krijg je een 2.4g / 5g wifi foutmelding? Bekijk dan deze informatie. 

De melding ‘netwerk te druk’ of ‘we bouwen aan een gecodeerd kanaal’ betekent dat de internetsnelheid of stabiliteit niet genoeg is om beelden van de camera of slimme deurbel op uw smartphone of tablet te kunnen laten zien. Dit komt wel eens voor als je bijvoorbeeld een minder goede internetverbinding op uw telefoon heeft in een bepaald gebied. Het live meekijken is een videostream, hiervoor is een goede / stabiele internetverbinding aan beide kanten nodig.

Dit probleem kun je in veel gevallen oplossen door:

  • Alle apparaten te ”vernieuwen”. Op het startscherm van de app, swipe van boven naar beneden en laat dan los om opnieuw verbinding te maken.
  • De weergave van het beeld van HD naar SD of LD kwaliteit te schakelen bij de instellingen. SD of LD beeldkwaliteit heeft namelijk een minder snelle internetverbinding nodig.
  • De app opnieuw opstarten. (Smart Home Beveiliging app naar “mijn” te gaan en te kiezen voor “afsluiten”, SHB – Smart Home app Instellingen > uitloggen. Vervolgens start u de app opnieuw op.
  • De internetverbinding optimaliseren op de locatie van uw smartphone / tablet of de locatie waar u smart home product is aangesloten. Houdt hiermee bijvoorbeeld dat bepaalde openbare wifi netwerken traag kunnen zijn.
  • Verbeter het wifi signaal door onze wifi versterker aan te schaffen.

FAQ

Ik kan mijn product niet koppelen met wifi, wat kan ik doen?2020-02-07T15:43:49+01:00

Lukt het niet om de camera, alarmsysteem, deurbel of ander apparaat te koppelen met Wifi? Vervelend, maar in dit artikel helpen we je graag op weg. Geen verbinding kan drie oorzaken hebben.

Controleer de Wifi verbinding
Een internet router heeft een 2.4G wifi verbinding en een 5G wifi verbinding. Smart Home Beveiliging camera’s en deurbellen maken gebruik van een 2.4Ghz wifi omdat 2.4ghz wifi verder reikt dan 5ghz en wij wel willen kunnen garanderen dat de camera nog op een bepaalde afstand van de router of modem moet kunnen werken.  Indien u op uw Smartphone bent verbonden met een 5G verbinding kan de camera in eerste instantie niet verbonden worden en krijgt u een foutmelding. U dient dan op uw telefoon over te schakelen naar 2.4G wifi verbinding om de camera te installeren, daarna kunt u weer terugschakelen naar 5G als u dat wilt.

Hoe doe ik dat?
Ga naar wifi instellingen op uw telefoon en bekijk of er een zelfde of vergelijkbaar wifi netwerk in de lucht is (vaak hebben deze netwerken dezelfde naam of ziet u hier 2.4 staan). Indien u met het andere netwerk (2.4G) verbind kunt u de camera installeren. Elke modem/router zend zowel een 2.4 wifi als een 5G wifi signaal uit.

Weet u niet welk wifi netwerk uw 2.4G netwerk is of komt u er niet uit? Bel dan uw internetprovider. Uw internetprovider kan precies vertellen hoe u verbinding kunt maken met 2.4 (1 minuut werk) om de camera te installeren. Vervolgens kunt u eenvoudig weer terug naar 5G als u dit wilt. Het is echt een simpele handeling, daarna kunt u weer terug!

Heb je Ziggo? Bekijk deze handleiding van Ziggo :  https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/frequentieband-aanpassen/naar-24-ghz/

Doe een Wifi wachtwoord check
Controleer of het ingevulde Wifi wachtwoord 100% in orde is. Ga naar de instellingen van uw telefoon > Wifi > Selecteer Wifi netwerk waar uw telefoon mee verbonden is > Kies voor Verbinding vergeten.  Als uw telefoon niet meer met Wifi is verbonden. Selecteer dan weer uw eigen wifi netwerk en maak opnieuw verbinding. Zo weet u zeker dat het ingevulde wachtwoord correct is.

Plaatst het product en uw telefoon zo dicht mogelijk bij de router/modem.
Voor de eerste installatie adviseren we het product en uw telefoon zo dicht mogelijk bij de router/modem te plaatsen. Zodat de verbinding stabiel genoeg is en sneller gevonden kan worden.

Ik heb een kortingscode, waar kan ik die invoeren?2020-01-24T09:58:02+01:00

Die kunt u invoeren tijdens het afrekenen onder het verzenden naar ander adres scherm. Daar ziet u een tekst regel staan ‘heb je een kortingscode, klik hier om je kortingscode in te voeren’

Mijn Doorguard gong werkt niet, wat kan ik doen?2020-01-20T13:17:21+01:00

Voer de volgende stappen uit.

Doorguard XS:
> Hou de knop aan de onderkant van de gong 5 seconden ingedrukt totdat het drie keer knippert. Dan is de gong gereset.
> Ga naar de instellingen van de Doorguard XS > Ringinstellingen > Staat daar al een gong gekoppeld? Kies dan voor Verwijderen.
> Klik daarna eenmalig op de knop van de gong, zodat dit blijvend knipperen.
> Klik in de app op toevoegen
> De gong moet nu stoppen met knipperen en u kunt het uittesten door aan te bellen.

Werkt de gong nog steeds niet? Probeer een ander stopcontact of adapter. In sommige gevallen kan dit het probleem zijn. 

Doorguard:
U kunt de draadloze gong resetten door de onderste knop 5 seconden ingedrukt te houden, totdat u een piep hoort.
Daarna dient u weer de gong te koppelen door de volumeknop 5 seconden ingedrukt te houden totdat u een piep hoort. Daarna drukt u binnen 5 seconden op de Doorguard en is het weer opnieuw verbonden!

Hoe kan ik (meerdere) apparaten automatisch acties laten uitvoeren en smart home regels instellen?2019-11-10T14:00:51+01:00

Soms wil je in één keer meerdere apparaten laten schakelen of een bepaalde actie in je smart home laten toepassen. Hiervoor kun je een ‘scene’ of regel aanmaken om meerdere acties of apparaten automatisch of met een druk op het scherm in een keer uit te voeren.

Voorbeelden:
– Bewegingsdetectie aan om 23 uur s’avonds en uit om 6 uur s’ochtends.
– Het alarmsysteem en de camera’s uit of aan schakelen met een druk op de knop
– Lampen automatisch aan als ik thuiskom (GPS) als de zon onder is.

Stappen:
Stap 1 : Ga naar Smart (onderaan in de app)
Stap 2 : Druk op het + logo
Stap 3 : Selecteer de conditie. Hier kun je instellen dat je de apparaten wilt laten schakelen met een druk op de knop, of automatisch (bijvoorbeeld op een bepaalde tijd, je GPS locatie van je telefoon, de zon opkomst etc.)
Stap 4 : Selecteer Task. Hier stel je in taken je apparaten wat moeten uitvoeren. Kies voor Toestel en selecteer een apparaat. Kies wat het apparaat voor taak moet gaan uitvoeren. Bijvoorbeeld het Alarm aan, of de bewegingsdetectie van de camera of deurbel aan. Je kunt hier meerdere apparaten en taken instellen. Nadat je de gewenste acties bij de apparaten hebt ingesteld. Druk op Volgende en opslaan.
Stap 5 : Controleer of de actie ook werkt.

Hulp nodig? We staan klaar om je te helpen!

VOORBEELD 1 CAMERA + ALARM SAMEN SCHAKELEN
U kunt Smart Siren samen met De camera in een keer schakelen door deze in een automatische regel te zetten.
Dit doet u door de volgende instructies uit te voeren.

Smart > + logo (rechts) + Condition : Click to execute > Task > Toestel : Smart siren Werkmodus + Camera Motion detection.
Er moeten dus twee apparaten staan onder het ‘task’ kopje.

Vervolgens kunt u een naam geven a